maandag, december 11, 2006

Sinterklaas goes England

Ik realiseer me dat ik ons blog een beetje verwaarloos heb... Nu maar hopen dat 'ie geen complex krijgt!

Vorige week woensdag hebben we de collega's van Wessex ingewijd in de grondbeginselen van het Sinterklaasfeest. Op 5 december stonden er verschillende bakken met strooigoed en speculaas in de finds room (lekker tussen de scherven en de skeletten). Nou dat leverde een paar vurige 'gelovigen' extra op! Volgend jaar gaan we dan ook zeker in de herhaling!


Normaal gesproken hebben we op woensdagavond altijd onze oefenavond van het klokkenluiden. Nou vorige week dus effe niet... De pub The Tollgate is om de hoek en daar hebben we een heerlijk avondje gevierd met z'n vijftienen (Patrice zat helaas op een opgraving in Herne Bay en is de komende weken door-de-weeks uit huis). En ik maar bang zijn dat ik te weinig strooigoed, speculaas, taaitaai etc zou hebben; bleken die dommerds van te voren gegeten te hebben... Ach ja, het zijn beginnelingen, ze kennen de spelregels nog niet zo goed...


Van te voren waren Margaret, Jackie en Mary wel heel erg geinterreseerd in de precieze afloop van Sinterklaasavond. Toen had ik natuurlijk nattigheid moeten voelen... Eenmaal allemaal present kreeg ik een fles Bailey's in een kattensuprise en Mary las het volgende gedicht voor:

Our Orange friends invited us
to gather here tonight
to celebrate St Nicholas
and also have a bite
We understand the custom
is to write a poem small
to celebrate St Nicholas
so listen, one and all

Our Jessica is into bones
she likes them old, with scratches
she has a lot of animal ones
and tries to find the matches



Patrice is good at digging
he uses trowels a lot
he'd like to find a golden hoard
but usually it's pot

So now we come to goodies
the things we're here to eat
we wonder if they dug them up
from underneath their feet!

A bone for Jessica
cooked in Patrice's pot
it really doesn't matter though
I'm sure we'll eat the lot!

Bovenstaand gedicht zit in een keurig lijstje en ze hebben het elkaar op de hak nemen principe in elk geval goed begrepen. Het was een hele geslaagde avond en er werd dan ook meteen afgesproken vaker zo informeel samen te komen. En op mijn suggestie wordt er dus in januari Juulklapp gevierd. Hoe dat is afgelopen lezen jullie tzt.

Geen opmerkingen: