vrijdag, september 08, 2006

Verkeerd verbonden!

Vandaag ga ik jullie vervelen met mijn broadband-avontuur. Sinds maandag heb ik telefoon. Ging heel gemakkelijk, iets te gemakkelijk blijkt nu. Ze schakelen het ding op afstand op de afgesproken tijd vrij; niks geen mannetje aan de deur etc. Ik nog denken: eindelijk iets beter geregeld dan in Nederland... Fout! Want nu wilde ik ook ADSL en niet van BT, want die is veel te duur. Ik wilde ADSL van Tiscali. Die hebben een hele handige zelfhulp-website. En die gaf aan dat ik al ADSL heb. Ik navragen bij Tiscali hoe dat kon. Nou, waarschijnlijk heeft iemand ooit op deze lijn ADSL gehad en is dat niet goed afgehandeld. Ik moest maar even BT bellen en hun de zaak laten regelen. Hielp niet, BT verwees me terug naar Tiscali. Toen heb ik Tiscali een email gestuurd. Netjes vandaag antwoord gekregen. Nee mevrouw, u moet echt bij BT zijn. Email doorgestuurd aan BT en tot nu toe nog geen antwoord.
Maar het kan nog veel erger! Wij netjes een brief naar HetNet gestuurd met de mededeling dat we onze ADSL wilden opzeggen i.v.m emigratie. Groot was dan ook de verbazing dat we een brief terugkregen met "Welkom nieuwe ADSL-gebruiker. U ontvangt binnekort uw modem en welkomspakket"... Patrice heeft al geprobeerd ze te bellen, maar kreeg ze niet te pakken. Nu maar een emailtje gestuurd. Het zal mij benieuwen...

Geen opmerkingen: