donderdag, september 14, 2006

As finishing touch, God created the Dutch!

Gister heb ik een workshop archeozoologie gegeven aan de leden van de Practical Archaeology Course. Dit zijn mensen die betalen om een weekje te mogen opgraven en workshops te bezoeken. Het ging erg goed en er kwam veel possitieve feedback! Als mensen zelf, met een beetje hulp, het licht zien en je echt kunt merken dat ze iets nieuws geleerd hebben, is dat een mooi resultaat. Prettige bijwerking: ik heb het zo goed gedaan dat ik nu van veel mensen op het werk ook nog eens de hemel in geprezen wordt... Nog even en ik ga naast m'n laarzen lopen.
Vanmorgen heb ik de nieuwe stellingkasten voor de vergelijkingscollectie bij Wessex opgezet. Wat is het toch heerlijk dat mannen en vrouwen zo verschillend zijn..., maar niet heus. Had ik extra al een dag uitgezocht dat de klusjesman ziek was, ging er zich als nog een XY mee bemoeien. En dat terwijl twee XX-en alles helemaal tot in de puntjes gemeten en uitgedacht hadden hoe het staan moest. Na een uurtje zweten en braaf doen alsof je de juiste kast-in-elkaar-zet-genen mist en eigenlijk alleen goed genoeg bent om spullen aan te geven, stonden de kasten. Volgende week doen we de andere drie. Waarschijnlijk in het geniep en 's nachts!

Geen opmerkingen: