dinsdag, oktober 10, 2006

Kiekeboe! of Broadband deel II

Ja, we leven nog! En de strijd om broadband gaat gewoon door. Vorige week drie brieven van Tiscali op dezelfde dag gehad: 1) hartelijk welkom hier is uw paswoord en binnen 10 dagen komt alles in orde; 2) we hebben het automatische afboeken in orde gemaakt; 3) helaas, we kunnen u geen broadband leveren want uw gegevens kloppen niet... Had de lieve medemens uit Dehli het telefoonnummer verkeerd verstaan.... Vandaar dat er ineens geen marker meer op de lijn zat! Zoals in de brief gesteld, Tiscali een E-mail met het juiste telefoonnummer gestuurd en aan het eind van de week antwoord gekeregen: er zit een marker op de lijn en dus kunt u naar u ADSL fluiten... He, what's new baby Bombay?
Toen reste ons niks anders als alle helpsites van de andere broadband-leveraars uit te proberen om te kijken of iemand de marker niet zou opmerken. Helaas: ook bij Orange, AOL en BT bleek er iets op de lijn te zitten. Leuk detail: de site van BT weet wel dat er een marker op de lijn zit; de mensjes uit het dorp achter Dublin niet...
Compleet aan het eind van mijn Latijn heb ik gister te lange leste besloten me maar eens heel dom op te stellen... Ik BT gebeld. Hallo ik wil wel broadband van jullie. Oh mevrouw wat fijn. Gaan we gauw regelen hoor! Maar wat ziet ik nou? u heeft al broadband. Oh, wat raar ik ben pas sinds vier weken in het land en dit is een nieuwe lijn. Nou mevrouw dan heeft in het verleden al eens iemand broadband op deze lijn gehad en dat niet fatsoenlijk stopgezet. Maar geen probleem, ik zal even met mijn collega's van de marker-verwijder-dienst bellen en dan maak ik het in orde. Ik zet u even in de wacht.
En toen ging het mis. Ik kwam terrecht in de normale wachtrij en kreeg na een half uur een compleet ander persoon aan de lijn. Verhaal weer verteld en weer ging die persoon er bij z'n collega's achteraan. Gelukkig ging het nu wel goed. We worden nu binnen 5 dagen gebeld door de marker-verwijder-dienst en dan kunnen we eindelijk broadband bestellen! Geleerde les: BT kan alleen markers van de lijn verwijderen als je daarna bij hun het veel duurdere pakket afsluit... Dublin: Bombay 1:0!

Geen opmerkingen: