donderdag, september 21, 2006

Nummertje

Om gebruik te kunnen maken van de "gratis" gezondheidszorg (NHS) in England moet je je inschrijven bij een huisarts. Ik daar braaf heen op maandag. Krijg je een formuliertje dat je moet invullen en weer mee terug moet nemen. Bovenaan op het formuliertje moet je je NHS number invullen. Tja, die hebben wij niet. Ik gister maar eens bellen met de landelijke NHS infolijn. Hmm, geen idee wat u moet doen, maar ik laat u zo even terugbellen door iemand die het wel weet. Toen ik werd teruggebeld en het hele verhaal weer uit de doeken had gedaan, bleek ik de verkeerde te hebben en dus kreeg ik een ander nummer. Dat nummer gebeld. Nee, mevrouw u moet niet bij ons zijn. Wij zijn pas gereorganidingest en dus moet u ons hoofdkantoor in Devizes hebben. Wacht, ik geef u het nummer en vraag maar naar Jill Knee. Ik braaf het nummer bellen en me laten doorverbinden met Jill. Nee, zegt Jill u moet de afdeling registratie hebben en die zijn al naar huis. Hier is het nummer en probeert u het morgen maar. Ik vandaag het nieuwe nummer gebeld en raad eens! Ik heb geen NHS nummer en hoef het ook niet op het formulier in te vullen, want zodra ik me bij de dokter inschrijf zorgen zij ervoor en krijg ik in c. 6 weken een pasje met nummer thuisgestuurd....! Nou, ga ik vanmiddag toch gezellig weer naar de dokter; ik heb tenslotte toch niets beters te doen dan een powerpointpresentatie voor de conferentie op 4-6 Oktober in Jena voor te bereiden, een nederlands kikker handboek te vertalen en een thesis te schrijven. Ik ben dol op deze vorm van bezigheidstherapie...

Geen opmerkingen: