dinsdag, april 29, 2008

Effe voorstellen...

In Nieuw-Zeeland hebben ze pret met muizen, wij hebben twee spinnen. En dan niet van die kleintjes... Tries is natuurlijk al bang van een babyspinnetje, maar ik moet toegeven dat deze mij toch ook wat te groot zijn! De eerste ontdekte we maanden geleden voor haar holletje in de aanbouw. En de tweede zit in een holletje naast de schoorsteen. En aangezien die uit de aanbouw vandaag aan de wandel was, krijgen jullie d'r nu ook te zien:




Vandaag was ik trouwens gezellig bij de doktersassistente om m'n oren uit te laten spuiten. Sinds er eentje ontstoken raakte weken geleden, leek het de dokter een goed idee ze eens schoon te maken. Niet dat ze heel vies waren, maar toch. Aangezien het beetje smeer dat er zat nogal hardnekkig was, kreeg ik de opdracht er elke dag maar wat olijfolie in te gooien. Dat leverde een heel niew naar bed gaan ritueel op... (Stimpy vond het reuze interresant). Maar vandaag was dan de grote poetsbeurt. Niet dus. Zat in een oor nog steeds een ontsteking (????; die doen normaal toch au?) en uit de ander wilde de smeer nog steeds niet volledig uit. Dus nu heb ik professionele druppels. Drie tot vier maal daags drie tot vier druppels in beide oren. Ja, kan een mens d'r lol wel op hoor! En 't mooie is: ik heb nergens last van!!!


Over twee nachtjes slapen komen wij trouwens gezellig naar Nederland. Ja, da's voor een aantal van jullie te kort dag om nog weg te komen.... Maar wees niet bang, we zullen voornamelijk gaan winkelen. Tries heeft kleren nodig (en met al die korte, dikke Engelsen is het lastig slagen voor ons bonenstaakje) en ik nieuwe broeken. En dan moeten we natuurlijk nog chocoloneys inslaan en crunchies en bobotie (al heeft Waitrose nu een recept) en stroopwafels, etc. En we nemen een pinguin mee. Die moet met een molen op de foto. De pinguin is namelijk eigendom van het plaatselijke opvangcentrum voor niet zo snuggere medemensen. En aan de hand van de foto's van de pinguin leren ze topografie. Leuk he! Nu maar hopen dat de Fransen hem niet afpakken...


En als antwoord op Janneke's opmerking: inderdaad er wordt niet gestemd. Dat kan twee dingen betekenen: we hebben geen lezers of onze lezers zijn te dom om te stemmen. Ons bezoekerstellertje tikt anders lekker door....

1 opmerking:

Jonkvrouwe zei

Gelukkig was ik al weg. Maar aangezien ik geen idee heb hoe lang jullie in NL blijven, en ik inmiddels weer terug ben in dit koude land (ja 20 graden is erg koud, als je 10 dagen 40 gewend bent), loop ik wellicht het risico jullie alsnog tegen het lijf te lopen, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen. *steekt tong uit*